Meniu
Social media
Informatii de contact
Address

Str. Grigore Plesoianu, Nr.11H, Jud. Dolj, Mun. Craiova

Email

office.cresong@gmail.com

Phone

+40 351 413 308

Articol

Model EU

Model EU

Model EU

 

Obiectivul general al proiectului a fost acela de a pregati si implementa o simulare a functionarii institutiilor UE, in special a Parlamentului European, in vederea cresterii nivelului de constientizare despre UE si principiile sale, precum si asupra ceteniei active si participarii civice, atât in rândul voluntarilor, cat si in rândul beneficiarilor.
Obiective specifice

1. Cresterea competentelor si abilitatilor a 10 voluntari printr-un program de capacitare si o simulare a Parlamentului European.

2. Cresterea cunostintelor a 10 voluntari si 140 de tineri din Craiova despre institutii, mecanisme si valori europene prin dezbateri pe teme europene (valori europene, institutii europene, procese reprezentative in UE).

3. Cresterea gradului de constientizare despre Uniunea Europeana pentru 500 de tineri din liceele craiovene din Craiova si diseminare prin evenimente de promovare a programului ERASMUS+ si oportunitatile pe care acesta le ofera tinerilor.

4. Stimularea practicii cetateniei active pentru 140 de tineri prin ateliere de training si implicarea lor în scenarii de interpretare a practicilor de respectare sau de nerespectare a drepturilor minoritatilor, cu referire la normele europene si internationale. 

5. Evenimentul Final, simularea Model EU -  participantii prezinta, argumenteaza, evalueaza modalitati adecvate de raspuns guvernamental, comunitar si unional, în prevenirea abuzurilor la adresa minoritatilor, cu proceduri specifice Consiliului European, Parlamentului si Comisiei, respectiv cu sesiuni de interactiune pe tema coordonarii institutionale si vot asupra nevoilor de schimbare de politici.

Ateliere de lucru si pregatirea dezbaterilor

1. Ce este UE? 
2. Care sunt valorile UE? 
3. Institutiile europene si mecanismele de interactiune 
4. Procedura Legislativa Ordinara 
5. Partidele in Parlamentul European si modalitati de interactiune
6. Cunostinte despre tara ce urmeaza a fi reprezentata in cadrul simularii
7. Pozitii ideologice fata de tematica simularii Parlamentului European 
8. Position Paper – cum se pregateste si sustine o luare de pozitie in Parlamentul European 
9. Proceduri de lucru in timpul simularii 
10. Prezentarea in public

Atelierele au vizat cunostinte si competente corelate fata de necesitatea participarii elevilor la dialog în domeniile de interes european, cu accent pe interculturalitate, identitate si cadre institutionale - beneficiarii au primit si analizat informatii despre tarile pe care urmau sa le reprezinte ca delegatie in cadrul Parlamentului European si au abordat tematica culturala din perspectiva contextul cultural ce influenteaza deciziile politice din fiecare tara UE. 

Impact si follow up

Principalul impact asupra voluntarilor a fost faptul ca au învatat si dezvoltat competente legate de sfera cetateniei active, a relatiilor internationale si studiilor institutionale despre cum functioneaza Uniunea Europeana. Proiectul a avut un aport deosebit (asa cum rezulta atât din auto-evaluarile elevilor, precum si din evaluarile profesorilor) asupra cunostinelor despre UE si a facilitat dezvoltarea de atitudini pozitive fata de UE. Prin participarea in proiect, elevii au înteles mai bine rolul UE, cum UE face parte din viata lor si cum îsi face simtita influenta, care sunt atributiile si limitarile Uniunii si care sunt problemele pe care aceasta le poate rezolva. 
Prin participarea in proiect, elevii au înteles mult mai bine procesul decizional in cadrul Parlamentului European, necesitatea dezbaterii si echilibrul ce trebuie atins intre interesele nationale si cele europene.

Model EU a introdus pentru prima oara metoda dezbaterilor publice in proiectele CRES, iar succesul acesteia a configurat o noua oportunitate de dezvoltare de competente in randul beneficiarilor si voluntarilor, prin aplicatiile Awareness Building Campaigns (ABC; constientizare si practicare de valori europene), Do It Yourself! (DIY!; facilitarea organizarii intereselor elevilor fata de cetatenia activa si drepturile de participare si decizie in scoala si in comunitate), Training Opportunity Perspectives (TOP; ateliere de lucru pe cetatenie activa care sa raspunda simultan la nevoile voluntarilor si la cele ale beneficiarilor locali, respectiv bune practici in cetatenie activa) si V-LENS (expresie vizuala a formelor de participare civica si implicare democratica).